webpaz logo
جستجو

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل

مواد لازم :
کلم : 400گرم مارچوبه : 300 گرم کره : 200گرم نمک و فلفل : به میزان لازم آبلیمو : کمی سس لیمو : به مقدار لازم

سلاااااام سلاااممم به همه همراهای هاراجی عزیز و خوش خنده

حالتون خوبه؟ ان شاالله همیشه سرحال باشید.

با یه سالاد رژیمی و سالم در خدمت شما دوستای گلم هستم.

اومدم که بگممم دیگر نگران نباشید، هرکسی میتواند فنون اولیه آشپزی را که در آن از آب استفاده شود را کشف کند. آشپزی با آب بسیار آسان است اما کسب کمی اطلاعات در این خصوص کمک خواهد کرد که سبزیجات را بیش از اندازه نجوشانید و یا شفته نکنید. در زیر برخی از اصول اولیه ای که برای بخارپز کردن یا جوشاندن سبزیجات باید بدانیم ارائه کرده ام.

جوشاندن به معنی از قبل پختن غذاهای نمک دار و یا سفت است تا بافت آنها نرم و طعم اضافه انها گرفته شود و غذای اصلی را خراب نکند. معمولا قبل از اینکه سیب زمینی را در تنور کباب کنیم، آنرا آبپز می کنیم. ممکن است گوشت نمک زده را برای کم کردن میزان طعمش آبپز کنند. همچنین میتوانید گوجه فرنگی را ابپز کنید تا پوست ان به راحتی جدا شود.


ابتدا ابزار آلات و وسایلی که نیاز داریم را برمیداریم و کنار میگذاریم و سپس مواد اولیه مورد نیازمان را اندازه میگیریم و جنب خودمان قرار می دهیم تا چیزی فراموش نشود. 

ساقه های چوبی ضخیم مارچوبه را با دست جدا می کنیم. اگر خیلی زبر بودند، برای جدا کردن مقداری از لایه سبز خارجی در انتهای ضخیم هر ساقه نیزه ای از پوست کن استفاده کنید. ساقه ها را زیر آب سرد به دقت و تمیزی بشورید، اگر داخل آنها سنگ ریزه و یا شن وجود داشت بگذارید 5 دقیقه در محلول ضدعفونی کننده سبزیجات خیس بخورد. سپس آنهارا آبکشی کنید و در آبکش مناسب قرار دهید تا اب اضافه ان کشیده شود.

در قابلمه ای آب را تا نیمه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. هنگامی که آب جوشید مارچوبه ها را داخل ان بریزید.در صورت ممکن آنها را یک لایه بچینید. اگر تعداد مارچوبه زیاد بود بیش از دولایه نچینید.

آب جوش باید روی تمام مارچوبه ها را بگیرد.

برای مزه دار شدن و طعم دادن به مارچوبه مقداری نمک به ان اضافه کنید. در تابه را بگذارید و اجازه دهید به مدت 8 الی 10 دقیق به آرامی بجوشد تا ترد شود. 

مدت زمان پخت بسته به ضخامت ساقه ها متفاوت است. بعد از پخت، ساقه ها را آبکشی کنید و وقتی آبش رفت در ظرف مناسبی بریزید و بلافاصله کره آب شده و آبلیمو و نمک و فلفل سیاه رویش بریزید تا نرم بماند و مزه بگیرد.

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل

 

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل


حالا برویم برای اماده کردن کلم بروکسل هایمان.

با یک کارد تیز برگ های خارجی زیر کلم بروکسل را ببرید و سپس با استفاده از کاردی که مخصوص پوست کندن است، انتهای هر ساقه را پاک کنید و سپس کلم را با کارد برش بزنید تا از پخته شدن ان اطمینان حاصل کنید.

کلم بروکسل ها را در ظرف مناسبی قرار داده و زیر اب سرد کاملا تمیز و با دقت بشویید و سپس انهارا در قابلمه مناسبی ریخته و به مدت 18 الی 10 دقیقه و تا زمانی که ترد شوند به آرامی بجوشانید.


ارتفاع آب باید 2 سانتی متر باشد.

مقدار پخت و آماده شدن ان، را امتحان کنید و سپس با سس لیمو و کره آنهارا مخلوط کنید.

برای بخارپز کردن کلم بروکسل: کلم بروکسل پاک شده را داخل سبد بخارپز بگذارید و سپس بر روی ظرفی که محتوی دوسانتی متر ان آب جوش است قرار دهید. در ظرف را ببندید و آن را بسته به اندازه اش بخارپز کنید.


کلم بروکسل در این سالاد نیز طعم مخصوصی به آن می دهد. وجود کلم در این سالاد کاملا اختیاری می باشد و اگر مطابق ذائقه خود و خانواده تان نیست می توانید آنرا حذف کنید.

برای ریختن کلم در سالاد باید سر کلم را به دو قسمت برش بزنید و مغز سفت آنرا خارج کنیم این دو قسمت را داخل قابلمه بزرگ حاوی اب جوش و مقداری نمک و آبلیمو قرار دهید و بگذارید به مدت 10 الی 12 دقیقه به آرامی بجوشد تا ترد باقی بماند.

کلم ها باید ترد باقی بماند و نرم نشود.

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل


ظرفی را برمیداریم و مارچوبه و کلم بروکسل را داخلش میریزیم و مخلوط میکنیم.

سالاد آماده است.

نوش جان

سالاد رژیمی مارچوبه و کلم بروکسل

آخرین آموزش ها
برترین ها